LG, 2023’ün ikinci çeyreği için mali sonuçlarını açıkladı
LG Electronics Inc. (LG), 741,9 milyar Güney Kore wonu (KRW) işletme karı ile 2023 ikinci çeyrek konsolide gelirinin 20 trilyon KRW olduğunu açıkladı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre LG, tarihinin en yüksek ikinci çeyrek gelirlerini kaydetti. İkinci çeyrek sonuçları, şirketin ticari rekabet gücünü güçlendirirken her zaman büyümeyi sağlama stratejisinin başarısının altını çiziyor. Rekor gelir, şirketin yeni platform tabanlı hizmet işlerini takip ederek ve sürekli genişleyen orta ölçekli işletme (B2B) segmentlerini takip ederek iş yapısını temelden geliştirmeye yönelik hamlelerini yansıtıyor. Kârlılık da güçlüydü ancak faaliyet geliri, özellikle 2023’ün ikinci çeyreği için olmak üzere, geçen yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 6,3 daha düşüktü.
Şirket, verimlilikleri optimize ederek ve iyileştirilmiş talep varsayımı ve üretim rekabetçiliği yoluyla pazar taleplerini önceden karşılayarak daha fazla karlılık artışı sağlamayı planlıyor. LG ayrıca çevrimiçi marka mağazasını ve doğrudan tüketiciye yönelik işletmelerini sürekli olarak güçlendirmeyi planlıyor.
LG Ev Aletleri ve Klima Tahlilleri Şirketi, ikinci çeyrek geliri olarak 7,99 trilyon KRW ve işletme karı olarak 600,1 milyar KRW bildirdi. İş birimi, kötüleşen piyasa koşullarına rağmen, klimalar ve güç tasarruflu ısı pompası ürünleri gibi yüksek talep gören ürünlerin artan satışları sayesinde güçlü bir kârlılık kaydetti.
LG, ısı pompaları ve ESS dahil olmak üzere yüksek verimliliğe sahip yeniliklerden yararlanacak
Faaliyet karı, verimli maliyet yapısı yönetimini yansıtarak önceki yıla göre yüzde 40 arttı. Avrupa, Kuzey Amerika ve dünya çapında yeşil teknolojilere olan talep arttıkça LG, ısı pompaları ve ESS dahil olmak üzere yüksek verimli yeniliklerinden yararlanacak. Aynı zamanda şirket, elektrifikasyon trendini HVAC işinde gelecekteki büyüme için bir fırsat olarak görüyor. Üçüncü çeyrekte şirket, hiper kişiselleştirme, abonelikler ve hizmetlere sahip yeni LG ThinQ UP 2.0 konut cihazlarını piyasaya sürecek.
Bazı geniş bant cihaz hatları da pazar değişikliklerine göre genişletilecektir. Şirket, hizmet odaklı iş modellerini farklılaşan ürün rekabet gücü ile birleştirerek beyaz eşyada bir paradigma değişimine öncülük etmeyi planlarken, istikrarlı kârlılık için üretim, satın alma ve lojistik alanlarında verimliliği artırmaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor.
LG Housing Revel Systems Company, ikinci çeyrekte 3,15 trilyon KRW gelir ve 123,6 milyar KRW işletme karı kaydetti. Dünya çapında tüketici elektroniği endüstrisi için devam eden güçlü iş koşullarıyla LG, LG’nin webOS akıllı TV platformuna dayalı içerik ve hizmet işlerini genişleterek operasyonel verimliliği ve karlılığı artırmaya odaklanmaya devam etti.
Şirket, içeriği, hizmetleri ve reklamları farklılaştırılmış ürünlerde genişleterek TV iş portföyünü bir “medya ve eğlence hizmet sağlayıcısına” dönüştürmeyi hedefliyor. İş birimi aynı zamanda dünyanın Zero Connect teknolojisine sahip ilk “kablosuz” tüketici TV’si olan 97 inç LG SIGNATURE OLED M’nin piyasaya sürülmesiyle LG’nin ultra geniş ekran TV pazarındaki liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor. Ayrıca, şirketin ünlü yeni Yaşam Tarzı Ekranlarının artan satışlarının, birinci sınıf TV pazarını yönlendirdiği belirtiliyor.
LG Araç Parça Analiz Şirketi’nin ikinci çeyrek geliri, şirket tarihindeki en yüksek ikinci gelir olan 2,66 trilyon KRW oldu. Şirket, bir defaya mahsus provizyonlar gibi tekrarlanmayan giderler hariç 89,8 milyar KRW faaliyet karı ile iş performansı açısından ikinci çeyreğin en yüksek faaliyet kârını elde etti. Ancak şirketin işletme marjı, General Motors’un Chevy Bolt EV’yi geri çağırmasıyla ilgili bir kereye mahsus 151 milyar KRW provizyon dahil edildikten sonra 61,2 milyar KRW işletme zararıyla sonuçlandı. Bu yanıt, geri çağırma döneminde malzeme maliyetlerindeki artışları yansıtır.
İş birimi, katma değeri yüksek ve performansı yüksek işini büyütmeye odaklanarak büyüme ivmesini sürdürecektir. Şirketin birikmiş işlerinin yıl sonuna kadar 100 trilyon KRW’ye ulaşması ve bunun sonucunda sıralı satış dönüşümü ve karlı bir büyüme sağlaması bekleniyor. Özellikle karlılık açısından, şirketin satış genişlemesinden kaynaklanan ölçek ekonomileri olumlu bir tablo olarak öne çıkıyor. Elektrikli araçlara olan talebin gelecekte istikrarlı bir şekilde artması beklendiğinden, şirket, istikrarlı karlılığı sağlamak için yüksek katma fiyatını ve yüksek hissesini genişletirken, otonom sürüş, yazılım çözümleri ve içerik gibi gelecekteki mobilite alanlarında aktif olarak yeni fırsatlar arayacak.
LG İş Analizi Şirketi, 2,6 milyar KRW işletme karı ile 1,33 trilyon KRW ikinci çeyrek geliri bildirdi. BT ürünlerine olan talep sürekli olarak yumuşadığından, hem gelir hem de işletme karı geçen yılın bire bir döngüsüne kıyasla biraz düştü. Üçüncü çeyrekten itibaren BT ürünlerine olan talebin ilk yarıya göre kademeli bir toparlanma göstermesi bekleniyor. Bunun ortasında LG, oyun özellikleri ve OLED ekranlarla donatılmış monitör ve dizüstü bilgisayar satışlarını aktif olarak artırmayı planlıyor. Şirket, konaklama ve sağlık hizmetlerinden eğitim, perakende ve kurumsala kadar çeşitli dikey pazarlar için özelleştirilmiş çözümlerle ticari teşhir işinde daha fazla büyüme fırsatları arayacak.